tirsdag 14. desember 2010

Julestressesky...

Jula nærmer seg. Jeg gleder meg, huhei. Men kjenner en liten stressesky har begynt å krible og klø inni meg. Jula er en tid som betyr veldig mye for meg. Familie, fest, god mat og kos. Bulimitrollet fryder seg stort over den matrike tiden som snart er her. Mat til alle tider, mat til alle anledninger.
Så lille stresssky, hvorfor plager du meg?
åh, som jeg tenkte. Det er anoreksitrollet som skaper den uroa. Den er nok redd for at jeg skal spise meg feit på julmat og ese ut i alle retninger. Den er nok redd jeg kommer til å miste kontroll, fornuft og vett nok til å spise og kose meg sammen med familien min. Hvorfor skal jeg ikke det? har jeg ikke fortjent en fin juleferie med god mat og kos? Jeg som har hørt på deg i mange uker og vært "flink jente" og fulgt alle dine instrukser til en hver situasjon. Svaret er nei! Svaret ER NEI!
Å bulimitroll, skal du også plage meg i jula? skal du få meg til å sitte i timesvis på rommet mitt å spise billig Coop-kjeks på julaften, mens de andre sitter nede å pakker opp julegaver. Skal jeg stå over doskåla å tyne ut mat og følelser til det er tomt, mens de andre sitter opp i stua og ser flåklypa?

Jeg vet ikke hvordan jula blir i år. Den stressskyen som pirker inni meg, begynner å gå løs på julestemningen min.
Den får ikke lov! jeg vil feire jul sammen med de jeg er glade i, og kose meg hele jula!
Jeg vil ikke feire jul med to forferdelige troll som tar all tiden, energien og livsgnisten fra med resten av året.
Jula er opp til meg i år. Hvordan vil jeg den skal bli? Jeg har et valg. eller har jeg?
jeg vet ikke! Det er nok derfor stressskyen inni meg snart brygger opp til uvær.

VALG:

 + 


                                    eller:


heeele jula....


vanskelig valg! nettopp fordi både jeg og bulimien elsker julemat, mens anoreksien hater den.
 OG ALLE ROPER LIKE HØYT!

så hvordan blir jula mi? noen som vet?

fler som har det sånn i jula?
~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist