mandag 3. januar 2011

Virkeligheten

Virkeligheten, hva skjuler du for meg? 
Hva er med deg som gjør at jeg er redd for deg, og hvorfor kan jeg ikke få være?
Er det for mange? Er jeg ikke hva du vil ha?
Virkeligheten, hvorfor kan du ikke la meg få være nå? leve nå? 
Hva mener du? Vil du ikke ha meg? 
Vil du ha meg? Du venter på meg? Du venter på at jeg skal bli meg.
Men hvem er jeg da? Hvem er jeg, som du ikke vil ha?
Du venter på at jeg skal bli hel? Hel, hva er hel?
Du skjuler deg ikke. Ikke for meg. 
Du skjuler deg for det som hindrer meg i å være.
Men hvordan skal jeg bli hel? og hva er det som hindrer meg i å bli hel?
Er det den? Ja, det er det.
Jeg må finne det som skjuler seg i meg. Det som vi ikke kan se, men kan føle. 
Venter du på meg da, virkeligheten? Vil ta la meg være, hvis jeg blir hel?
Du venter på meg, Du vil la meg være, Du vil la meg leve. 
Da skal jeg bli hel



~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist