mandag 3. januar 2011

Hallo Januar...

Da var skolen i gang igjen, og det er kanskje like greit. Kan bli litt småforvirra og frustrert av all julematen og hysteriet rundt den. Kan vertfall si at julegrana og julekakene er borte her i hus, og er erstattet med god og frisk frukt, grønnsåpelukt og nyttårsstemning. Det er nemlig ikke bare jeg som får nok av jul. Hehe

Som sagt begynte skolen igjen i dag. Det var utrolig tungt å stå opp så tidlig, men på ett eller annet vis satt jeg på skolebussen ferdigsminket, påkledd og klar kl. halv 8. Første time var stort sett preget av en tilstand der hodet går opp og ned, i takt med øynene, med andre ord trøtt.
Jeg var også på bup i dag. Det er en stund siden sist nå, så det var godt å få "tømt" seg litt. Behandleren min er kjempe flink og jeg er veldig trygg på han. Han er liksom min vandrende trygghet med makt og masse kunnskap + at han aldri gir seg. Til han kan jeg hviske alt som gnager og pirker i meg, slik at han kan tolke, forstå og hjelpe. I dag snakket vi en del om hvordan jula har vært. Jeg fortalte om ambivalensen, nedturene og oppturene. Ja, det er viktig å få med oppturene også. Det er de som må sitte igjen i hodelappen, når jeg tenker på julen 2010. Jeg nådde målet mitt, nemlig å få noen gode følelser.
Ellers regner jeg med at jeg skal på Levanger i februar, noe som føles veldig lettende, men samtidig prøver  Mr.spiseforstyrrelse å forsyne meg med tanker som skal få meg til å ombestemme meg.
Det går ikke. Kanskje av og til, men i lengden er mitt ønske om å bli frisk, mye større en de patetiske løgnene jeg har hørt på i mange år. Jeg vil bli frisk, dermed basta!
Lurer på hvor alle spiseforstyrrelsestroll blir av når de ufrivillig blir sparket ut av disse fine menneskene? Jeg har hørt mange positive ting om Levanger, og jeg håper de klarer å gi min spiseforstyrrelse et kraftig spark også. Jeg skjønner jo at jobben er det jeg som må gjøre, men hallo? det går ikke alene.

Jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre med utdanningen min. Det er jo selvfølgelig viktigere at jeg blir bedre nå, men skole er en viktig verdi for meg, og omtrent det eneste som faktisk er positivt i livet mitt akkurat nå.
Jeg merker at skolen sliter meg ut også, men så lenge det ikke er sykt, er jeg fornøyd.
Jeg vurderer å gå ferdig første termin, og heller ta andre termin neste år. Da har jeg ett helt år jeg kan bruke på Nyttårsforsettet mitt. Nemlig "prosjekt-finn-meg-selv-og-bli-frisk".

Tipper jeg skal tilfredstille søvnbehovet mitt nå:-)


~Lea~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist