fredag 24. juni 2011

kontrollbehov

Jeg kunne ønske jeg bare hadde klart å stole på at den kostlisten som er lagd, er tilrettelagt for en rolig vektoppgang på 0,7 kg i uken. jeg klarer ikke å gi fra meg kontrollen, jeg klarer ikke.

Jeg har et så forferdelig stort ønske om å bare bli frisk. Jeg kunne så inderlig ønske at anoreksitrollet hadde sluppet klørne som sitter med fast grep rundt meg hele tiden. Jeg er så sliten og lei av å kjempe. Jeg er så utrolig lei av denne sykdommen.

hva er jeg redd for? maten? kaloriene? angsten? Jeg er ikke redd for maten, det er anoreksien som er redd for maten. Det er anoreksiens angst jeg kjenner på når jeg sitter ved matbordet. Det er ikke Fridas følelser som styrer da.

Hvordan skal jeg klare å gi fra meg kontrollen?
~Frida~

1 kommentar:

  1. Noen ganger er det beste ( men definitv vanskligste) å bare hoppe i det, gi det en sjanse... Vet at det ikke er lett ( sliter selv med sf) men jeg har troen på at du kan klare det, du er så utrolig sterk! Som noen en gang sa til meg: Nå har du jo prøvd anoreksiens måte å bli lykkelig på, men funket det? ( selvfølgelig ikke) Så kan du ikke da prøve å høre på oss (og DEG SELV!)og se hvordan det går? Hvis du, når du er blitt frisk, synes det var bedre å vere syk, kan du jo gå tilbake dit...Bare gi det en sjanse! (Jeg er langt fra frisk, men jeg er allerede sikker på at jeg aldri vil tilbake, lengere inn i anoreksien. Jo mindre jeg hører på anoreksien, jo bedre får jeg det. Noen ganger må man begynne å leve for å finne ut hva som er vert å leve for. For det er lett å glemme det man ikke har opplev på LENGE) Jeg vet jo at det er MYE lettere å srive dette enn å gjøre det, men likevel ville jeg prøve å si noe, bare som en støtte ! Du kommer til å vinne!

    SvarSlett

gode ord dør sist