lørdag 16. juli 2011

dagboknote 16.juli

Anoreksitanker! tvang! angst! hodet er fullt av det. jeg er så forvirret og redd. Jeg kjente virkelig at jeg hadde riktig fokus før helgen. Jeg hadde troen på at jeg kom til å klare det. I løpet av fredag formiddag hadde anoreksien alerede klart og overbevist meg om hvordan helga skulle bli. NULL MAT, TRENING og OPPKAST!
Altså alt det motsatte av det jeg burde gjøre. jeg blir så fortvilt. alt er liksom feil. feil størrelse på glasset, brødskiven er for tykk, for mye pålegg, for mye paprika og egg etc. Jeg er så lei.
jeg hadde jo begynt på friskveien. Det skal altsålite til for at jeg mister alt fokus. Jeg trenger noen eller noe som holder meg på rett kjør hele tiden. Nå klarer jeg ikke å spise i det hele tatt. Sondemat hele tiden. Jeg vet jeg bare utsetter alt nå. Hvorfor må jeg utsette?
har jeg ikke brukt nok av tid på denne sykdommen? har ikke anoreksien tatt nok tid av livet MITT? hva er jeg redd for? hvorfor må jeg hele tiden utsette?
Fordi endring er skummelt. endring er ukjent for meg. Det å følge sykdommen's ordre gjør meg trygg og rolig. Hva skjer hvis jeg utfordrer slik som jeg gjorde i 1 1/2 dag? angst? lettelse? uro?motstand?
sikkert alt det. jeg er redd for endringer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til ting eller hva og hvordan jeg skal gjøre ting. Sykdommen har styrt meg så lenge at jeg vet ikke av noe annet.
Denne helga kommer til å gå rett i dass. Bokstavlig talt. Jeg håper inderlig at jeg kommer ordentlig igang igjen på mandag.
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist