søndag 19. februar 2012

trosseseier

Vil bare takke for alle gode kommentarene jeg fikk på innlegget mitt i går. Det var herlig å lese.
Godt å kjenne at heiagjengen min er der.
Vil bekrefte for både meg selv og andre at tvangen er mye lettere å trosse nå som jeg virkelig bestemte meg for å trosse. Det er tiden før man virkelig innerst inne bestemmer seg for noe, som er verst. Man er ambivalent, vet ikke hva som er riktig. veier for og imot, og krangler med seg selv og følelsene sine.
Men som sagt, når man først har bestemt seg, forsvinner alt dette. Da er det bare å gjøre det man har bestemt seg for. Og da først ser man alle hendene rundt seg som vil hjelpe. Når man har felles mål, er det så mye lettere å ta tak. Dette med at jeg klarte å trosse tvangen, selv om det kanskje høres lett ut for noen, men for meg har tvangen vært noe som har gjort at jeg har følt meg håpløs, uhelbredelig, fanget, jeg har grått, jeg har følt meg fortapt, fordi jeg bare måtte. Det at jeg klarte å trosse, er et stort gjennombrudd for meg. Jeg ser muligheter igjen. Håp igjen. Og tro meg, det er en god følelse.

Jeg sier ikke at det er lett, men nå som jeg ser alle hendene, klarer jeg å be om hjelp også, noe som også er stort. Jeg, Frida ber om hjelp til å stå i følelser og angst, for å ikke la meg rive med tvangstankene og inn i anoreksimønsteret. Jeg kjemper hardt nå. Det har vært en utrolig tøff periode for meg siden nyttår.
Mye har skjedd, mye har fellt meg langt ned, men nå føler jeg endelig at jeg er i ferd med å reise meg.

Det er et godt utgangspunkt for videre løp. I morgen skal jeg nemlig på forvernsamtale med spesialpost 4.
Jeg gruer meg skikkelig, forandringer og nye ting. Tanken får meg til å grøsse, men det er litt lettere nå som jeg klarer å ta imot litt hjelp. Jeg har forberedt meg godt til samtalen, og tror nok det vil gå bra.

Nå venter jeg på besøk fra min skjønne lille Aurora og Mamma. Vi skal kose oss. gleder meg kjempe mye til å treffe dem igjen.

Ha en fin søndag alle sammen.



~Frida~

2 kommentarer:

  1. Jeg har lest en del på bloggen din nå.. Historien din osv, og jeg må virkelig si at jeg ble sjokket.. At du har godt igjennom så mye vondt, er ille! Du fortjener ikke å ha en så vanskelig liv i historien din.. Du fortjener så innmari mye godt!
    Du er ei sterk jente, ikke glem det! Jeg beundrer virkelig pågangsmotet ditt! Som jeg leste flere ganger, så har du hatt mange mirakler.. Det er jeg så glad for! At miraklene kom, og ikke sviktet deg.. Det er så innmari bra!
    Ja, du har gått igjennom mye.. Ting kan kanskje føles håpløst, men glem aldri at du har så mye godt å kjempe for! Du har familien din, vennene dine, kjæresten din.. Og livet ga ikke slipp på deg, så det vil aldri kunne gi slipp på deg nå!:)
    Jeg må igjen si at jeg beundrer pågangsmotet ditt! Jeg beundrer at du er så åpen! Jeg har allerede markert bloggen din som en favoritt!:)
    Stå på videre, kjære deg!<3

    SvarSlett
    Svar
    1. kjære deg
      Tusen takk for så gode omsorgsfulle ord. Åh, så snill du er. Jeg tar til meg hvert et ord. Takk <3

      Så bra at du liker bloggen min. Ja, jeg har vært gjennom det meste her i livet av motgang, og sett døden i øynene flere ganger. Men jeg står på to føtter enda. Jeg lever, og er sjeleglad for det. Nå handler det om å virkelig begynne å leve og ikke bare overleve.

      klem og takk <3

      Slett

gode ord dør sist