mandag 7. desember 2015

Adventsoppdatering

Hei og hopp.
en liten oppdatering igjen fra meg.
føler ting går veldig bra. Og det er utrolig godt. Vi driver å jobber med å få på plass alt som skal være på plass til jeg kommer hjem fra Oslo.  Det er meningen at jeg skal rett tilbake til leiligheten når jeg kommer derfra, og da må alt være på plass.
Jeg har også snakket med lederen på bet-behandlingen i Oslo over videosamtaler.  Siden jeg bor så langt borte tok vi forvernsamtale på video. Jeg var veldig spent på samtalen, men det gikk veldig bra. Jeg fikk masse informasjon om opplegget.
Alt høres veldig bra ut og jeg fikk enda mer tro på opplegget etterpå. Vi snakket også litt om pasientgrupper som har vært der,som idag er friske. De har fått det livet de kjempet for og er i dag frie fra lidelsene som i årevis har herjet. Det gir utrolig mye håp å høre slike historier. Alle har sjansen til å få en lykkelig slutt. Også jeg. Den eneste måten er å kjempe og ikke gi opp. Jeg er supermotivert nå. Jeg har skikkelig trua. Det er godt å kjenne på når håløsheten har regjert så lenge. Jeg fikk også beskjed om at de kunne ta imot meg først på nyåret. De driver med flytting for øyeblikket, så da fikk jeg forklaringen på at ting har tatt litt tid. Hehe. Men jeg synes egentlig det er greit. Da får jeg feire hele jula hjemme med familien min. Gleder meg veldig til jula. Jeg er utrolig glad i jula, selv om den byr på en del utfordringer.
Jeg begynner også å venne meg på den store omveltningen med stomi. Det handler mye om å trene på å akseptere det, trene på å håndtere utstyret og finne gode løsninger på ting så jeg blir så trygg som mulig. Det å stole på utstyret er også en treningskamp, men det går bedre og bedre.
Så egentlig har jeg det ganske bra,etter forholdene. Jeg gleder meg veldig til å komme igang med ting i Oslo.
Men først er det jula som venter.
god advent folkens.
~Frida~

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

gode ord dør sist