søndag 21. august 2016

Leve eller dø?

det er en forferdelig kamp mellom liv og død. Jeg har aldri opplevd lignende.det er mange ganger om dagen at jeg har det så vanskelig,eller har så skyhøye smerter i magen, eller er så sliten av den konstante tornado stormen på innsiden,når det er sånn da trygler jeg om å få dø.da er alt så vondt,og det lille som er igjen av håp, er overskygget av den enorme stormen.da er fargene i verden borte,da er jeg som en tikkende bombe på de siste tikkene. Tikk,takk,tikk,takk. Men så klarer jeg å tenke "jeg skal holde ut en dag.imorgen kan jeg dø.imorgen er alltid i morgen.ikke i dag. men i dag er jeg en tikkende bombe på mine siste tikk. Jeg har så vondt i hele kroppen,jeg har så vondt i sjela og i hodet er det storm. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg trenger kanskje litt tid. Til å tenke over alle disse valgene. Jeg føler at jeg har blitt kastet rundt i rommet lenge nå og det ligger biter av meg overalt. Jeg trenger å samle meg. Og tenke over hva jeg vil. Jeg kommer ingen vei før jeg vet det. Mn da velger jeg og flykte fra situasjonen,Mn det er kanskje bedre enn å dø. Mn nå trenger jeg litt hjelp fra dere igjen. Fordeler /ulemper med å velge å fortsette å leve, eller dø? Setter veldig pris på svar. Takk ~Frida~

5 kommentarer:

  1. Fra nå gjør du sånn at du ringer meg eller så ringer jeg deg du trenger noen andre å prate med en de jævlene politi folka hatter dem sjæl siifra eller send meg numer ellerså eg kan gjøre det bare siifra Tel meg det går dårlig hvis du ikke ler å bli glad er her på underetasjen med masse gærninger håper vi kan prates hvertfall

    SvarSlett
  2. Det må være forferdelig å være I en sånn konstant storm og drakamp på liv eller død. Slitsomt,utrolig slitsomt,vondt,og veldig tungt når håpet blir overskygget av mørke.blir redd for deg,at du skal velge feil,å ikke fortsette å leve!!!! Livet er så fullt av muligheter og overraskelser..lenger fremme kan det komme noe du ikke har opplevd før,gode dager,frihet. Jeg unner deg så veldig den muligheten. Når en er veldig kaotisk og har det veldig vondt når ikke gode ting så lett inn..iallefall ikke med meg...men den friheten som innebærer at en har indre ro og stabilitet til å ta inn og føle alt som er godtI livet,den er verd mange års kamp. Det er iallefall min erfaring. Er selv utrolug glad at jeg ikke lot meg bukke under underveis når jeg var syk(schizofreni).hadde ikke noe forestillinc om at jeg kunne få det livet jrg har nå.Så lenge kampene før er en et sted,fremover,så Vær så snill,ikke gi opp!det går I riktig retning,selv om du sliter helt på randen av hva en kan tåle tror jeg...synes det er fryktelig at du skal ha det sånn...men du jobber jo knallhardt,og mot et mål,som jeg tror du vil komme nærmere og nærmere steg for steg,ikke gi opp nå,du har så mye I vente som kan være vidunderlig å oppleve!!! Forstår for all del at det er et slit...synes du er enormt tapper!!håper og ønsker at du holder ut!å være frisk eller friskere er verd å kjempe for!!!! Og familien din,de er sikkert så glade I deg og du I dem,det er så viktig at dere har hverandre.håper dette kan være til noe hjelp,håper du klarer å holde ut.

    SvarSlett
  3. Hei kjære deg!
    Jeg leser jevnlig bloggen din, men har aldri kommentert før. Men jeg ønsker bare å si at det er utrolig tøft å lese om det du går gjennom og jeg er dødsimponert over hvor sterk du er som klarer deg gjennom alt dette. Jeg håper så inderlig at du vil fortsette å kjempe. Vi er mange som heier på deg. <3 Masse kjærlighet og varme tanker sendes din vei! <3

    SvarSlett
  4. Litt seint å kommentere her nå.
    Men velg alltid livet uansett hvor tøft og jævlig det måtte være. Man har ikke evig tid på jorda å den lille tida vi har her går så altfor fort. Tenk så kort tid man egentlig skal eksistere her i forhold til alle åra man skal være borte herfra for alltid.. Jeg syns alle burde være her den tida man skal være her. Før man vet ordet av det eksisterer man ikke mer uansett så den tid kommer tidsnok før eller siden enten man vil eller ei.
    Men jeg må også si at jeg skjønner utrolig godt de som velger å ende det hele. Livet er utrolig tøft å for noen blir det rett og slett for vanskelig. De som velger å ta livet sitt er ikke feige sånn som visse folk sier. De er derimot utrolig sterke og modige som kan tørre å velge noe sånt.
    Virker som jeg snakker litt mot meg selv nå men sånn får det bare bli.

    Jeg håper alt går bra med deg, Frida ❤️

    SvarSlett

gode ord dør sist